Esta Norma entrou en vigor recentemente, e derroga o Decreto 171/2010, do 1 de outubro, de Plans de Autoprotección da Comunidade Autónoma de Galicia. Loxicamente só é de aplicación na Comunidade Autónoma de Galicia. Ten un artigo 3 moi interesante, xa que recolle as definicións de numerosos termos empregados en Autoprotección e que non todos usan correctamente.
Introdúcese o concepto de Revisión do Plan de Autoprotección (examinando polo miúdo un plan de autoprotección e realizando as modificacións oportunas para adaptalo aos cambios que puideran producirse no risco ou na estrutura ou na explotación. O -os plans de protección deberán ser revisados sempre que se produza unha modificación substancial e nun prazo máximo de tres anos desde a súa elaboración) e Actualizar o Plan de Autoprotección (modificar sistemáticamente os datos do plan de autoprotección que tivese algunha variación, de xeito que os datos que figuran no plan estean actuais. A actualización non implica unha revisión do plan)
Como gran novidade, introdúcese no Anexo V, que recolle unha táboa de medios mínimos (materiais e persoais) que deben existir nas distintas actividades coa obriga de contar cun Plan de Autoprotección.
No anexo I recóllese o Catálogo de Actividades necesarias para contar cun Plan de Autoprotección (en diante PAU) con e sen normativa específica. Se o comparamos co Estándar Básico de Autoprotección (en diante NBA), vemos que o complementa nalgúns puntos:
1.- Actividades con Regulación Sectorial Específica:
- Explotacións e industrias relacionadas coa minería: non só as reguladas polo R.D. 863/1985, pero inclúe todos aqueles que teñan actividade subterránea ou que teñan máis de 20 traballadores.
- Túneles de estradas: non require que todos os que figuren no D.R. 635/2006, do 26 de maio, pero os que teñan máis de 1.000 m de lonxitude ou entre 500 e 1.000 m de lonxitude, cunha intensidade media diaria (ADI) superior a 5.000 vehículos/día, incluídos os que formen parte da súa vía e que estean separados entre si por unha distancia inferior a 500 m.
- Actividades de entretemento público e recreativo: neste punto esixe todos aqueles eventos en espazos pechados e non desmontables cubertos total ou parcialmente cun aforo superior ás 1.000 persoas (na NBA esixe en casos de máis de 2.000 p.) e en o caso dos desmontables cunha capacidade superior a 1500 p. (fronte ás 2.500 p. que esixe a NBA) Por outra banda, introduce espazos delimitados (exteriores) (por exemplo, unha praza pública delimitada por edificios e só con vías de acceso) e obriga a contar con PAU naquelas que teñan previsto reunirse. máis de 5.000 ou máis persoas (a NBA non fai esta distinción, só fala de lugares ao aire libre e esixe ter PAU nos casos de aforo igual ou superior a 20.000 p.) En lugares ao aire libre sen delimitación, esixe ter PAU se o capacidade é igual ou superior a 10.000 p.
2.- Actividades sen Reglamentación Sectorial Específica:
- Introdúcense condutos que transportan substancias perigosas (non incluídos na NBA): gasodutos, oleodutos ou condutos similares. No caso dos gasodutos, inclúense as que transportan gas natural por encima de 16 bares (presión secundaria de transporte).
- Subestacións de distribución de enerxía eléctrica de alta tensión desde a rede de transporte á rede de distribución (fronte a calquera instalación de xeración ou transformación de enerxía eléctrica de alta tensión que figure no NBA)
- Actividades Sanitarias: introduce a obrigatoriedade de contar con PAU nos establecementos de 100 ou máis camas (fronte ás 200 camas da NBA), ou que, sen chegar ás 100 camas, se atopen na zona de intervención por accidentes graves nos que interveñan substancias perigosas, definida. de conformidade co disposto no artigo 2 do Real decreto 1196/2003, do 19 de setembro. Calquera outro establecemento sanitario con ocupación igual ou superior a 1.000 persoas (fronte ás 2.000 persoas sinaladas pola NBA)
- Actividades docentes: entendéndose como centros docentes os definidos no Art 40.1 da Lei 5/2007 de Emerxencias de Galicia. Requírese que as PAU con ocupacións iguales ou superiores a 1.000 persoas (fronte ás 2.000 da NBA) ou sen chegar ás 1.000 estean na zona de intervención por accidentes graves en que interveñan substancias perigosas, definidos segundo o disposto no artigo 2 do Real decreto 1196/. 19 de setembro de 2003.
- Actividades Residenciais Públicas: esixe todas as residencias ou centros de día para persoas maiores, persoas con discapacidade física, sensorial, intelectual ou enfermidade mental independentemente do número de usuarios que teñan (fronte aos 100 ou máis sinalados pola NBA). resto do establecemento. para uso residencial público, aqueles con ocupación de 1.000 ou máis persoas deberán ter PAU (fronte ás 2.000 persoas sinaladas pola NBA)
- Outras actividades:
- Edificios que albergan actividades comerciais, administrativas, prestación de servizos, etc.: Ocupación igual ou superior a 1.000 persoas (fronte ás 2.000 p. na NBA)
- Locais desmontables: 1500 p. (vs. 2500 p. na NBA)
- Establecementos de acampada: cunha capacidade igual ou superior a 1.000 persoas (fronte ás 2.000 p. na NBA)
- Espazos exteriores delimitados con asistentes/participantes previstos igual ou superior a 5000 p. (20.000 p. na NBA)
- Espazos ao aire libre sen delimitar con espazo para 10.000 ou máis persoas (en comparación coas 20.000 da NBA)
- Espazos naturais: definidos na Lei 5/2019 cando teñan unha afluencia media anual de visitantes nos últimos 5 anos de máis de 10.000 persoas (Nova que non figura na NBA)
O anexo II recolle o contido mínimo da PAU, onde se consigna o historial de revisións, o nome do redactor da PAU, a sinatura do redactor e do titular que a subscribe.
O anexo III contén o modelo de Certificado de Implantación de PAU.
O anexo IV recolle o contido mínimo do Rexistro Electrónico de Plans de Autoprotección da Comunidade Autónoma de Galicia.